Dinsdag 11-10-2016

11 oktober 2016

Dinsdag 11 oktober 2016
Dag 1 van de reis naar Krakau. Verzamelen in Eindhoven op de luchthaven. Gaby brengt mij naar Weert, Marianne en Hein halen mij bij station Eindhoven op. Ze gaat me missen, zegt ze nog. Ruim voor het afgesproken tijdstip zijn we bij de luchthaven, eh airport.

Airport

Marianne neemt afscheid, of nemen wij afscheid? en gaat naar Wessem. Hein krijgt nog een laatste instructie over de reispapieren, zorgvuldig door Marianne samengesteld.

We zitten buiten in een lekker zonnetje. Hein maakt een groepsapp, ik haal koffie. Johan reageert als eerste en is na 10 minuten samen met Eric bij ons. Hein kent beiden van de vorige reis. Wij stellen ons aan elkaar voor. Hans komt snel daarna naar onze tafel, niet veel later gevolgd door Michel. Begroeten en voorstellen, repeat.
Tijd voor een bezoekje aan het toilet. In het luchthavengebouw zwaait Pa met zijn wandelstok door de lucht. Hij zit daar samen met Marjolein, foutje in de groepsapp. We zijn compleet.

P1040396

Om 15.00 uur vliegen, dus nog ruim een uur. Het aanschuiven kan beginnen. Controle van boardingpas, bagage en wachten.

We keuvelen wat, Ryanair is te laat.

Boarding1Boarding2

Ca 15.40 uur. Wachten op toestemming uit de verkeerstoren, taxiën een laatste appje naar het thuisfront, los van de grond: Achter de wolken schijnt de zon.

Vliegen1Vliegen2

We landen, uiteraard ook te laat, in Krakau. Busje ophalen en op naar het hotel.

Even opfrissen, een glaasje drinken en dan de stad in om wat te eten. Bij toeval een heel aardig restaurant uitgezocht waar we gastvrij werden ontvangen. Genoten van een heerlijke maaltijd in een zeer gezellige sfeer. Al verstond Pa weinig van de gesprekken, ook hij genoot van de aanblik van de sfeer om hem heen.

restaurant1restaurant3

restaurant2restaurant4

Foto's in Restauracja Wierzynek te Krakow

Terug naar het hotel nog snel een shot gemaakt van het plein.

P1040408

Morgen om 8.30 ontbijten, voor sommigen zo te horen wat vroeg.

Nog even(?) aan het verslag werken, verloopt iets minder makkelijk maar met wat kunst en vliegwerk.........

Ga terug naar de website via onderstaande link

1. Gaby Ruyten:
    12 oktober 2016
    Leuk om het zo te lezen!
    Fijne tijd voor jullie!