Krakau oktober 2016

9 oktober 2016

Homepage

Krakau oktober 2016

Je kunt ook kijken op de website: https://wimruyten.webnode.com

De website kan het best worden bekeken met een pc.

Voor de tablet wordt portrait-stand geadviseerd.

Resultaten op een smartphone zijn zeer afhankelijk van merk en type.

Inleiding

Het idee voor deze website is ontstaan door de reis die we gaan maken naar Krakau. Deze reis is een vervolg op de reis die mijn vader, Wim Ruyten, samen met mijn broer Hein vorig jaar in september heeft gemaakt naar een ander stukje oorlogsverleden:

Altengrabow.

(Zie de bijgaande pagina's.)

Nadat ik hoorde dat mijn vader een uitnodiging kreeg voor een bezoek aan Krakau, heb ik meteen aangegeven deze keer mee te willen gaan.

Je krijgt niet snel nog eens de kans om zo nauw betrokken te worden bij, laten we zeggen, niet de mooiste pagina's uit de geschiedenis. Een periode die je ouders intens hebben meegemaakt. Een periode die ook een les mag zijn voor de huidige (wereld)leiders.

Snel bleken er meer geïnteresseerden te zijn om mee te gaan. Al ras groeide het gezelschap uit, zodat reizen per auto werd vervangen door het vliegtuig.

Het gezelschap dat op 11 oktober vanaf vliegveld Eindhoven vertrekt bestaat verder uit:

Wim Ruyten

Hans, mijn oudste broer

Hein, mijn jongste broer (meer broers heb ik overigens niet)

Marjolein, mijn jongste zus

Michel, zoon van Marjolein

Johan van Hoppe, defensie; luitenant-kolonel

Eric van der Most, werkt samen met Johan aan de website "Krijsgevangen.nl" - zie onder "Relaas Krijgsgevangenschap"

Tijdens onze reis probeer ik via deze website verslag te doen. (menukeuze Krakau)